Αξιολογήθηκαν από την Καλλιτεχνική Επιτροπή που σύστησε η Περιφέρεια Θεσσαλίας τα έργα των Λαρισαίων εικαστικών Χρήστου Παπανικολάου με τίτλο «Κλίμακα του Ιωάννη» στον κυκλικό κόμβο της λεωφόρου Καραμανλή στη συμβολή με την οδό Βόλου και Λάζαρου Μαράβα με τίτλο «Γύρω- γύρω όλοι» στον κυκλικό κόμβο της Περιφερειακής Τρικάλων με την οδό Φαρσάλων.
Τα έργα, που είναι δωρεές συμπολιτών αλλά και των ίδιων των καλλιτεχνών, αξιολογήθηκαν από τριμελή Επιτροπή ειδικών, με σοβαρό και διακεκριμένο έργο, η σύνθεση της οποίας είναι η εξής:
Παντελής Τσάτσης, ως Πρόεδρος, ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της Art-Thessaloniki International Contemporaty Art Fair, του ετήσιου θεσμού που πραγματοποιείται στη ΔΕΘ-Helexpo, manager έργων τέχνης με μακρόχρονη εμπειρία στο χώρο
Σοφία Παπαδοπούλου (Σάνια Παπά), ιστορικός Τέχνης και επιμελήτρια Εκθέσεων, καθηγήτρια Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και
Δημήτριος Ξόνογλου, εικαστικός καλλιτέχνης, καθηγητής Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ.
Όπως ανέφερε ο Κ. Αγοραστός στη διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου «σκοπός της Επιτροπής είναι να συμβουλεύει, να αξιολογεί και να εγκρίνει εικαστικές προτάσεις έργων που κατατίθενται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, και πρόκειται να τοποθετηθούν σε κυκλικούς κόμβους που σχεδιάζει και υλοποιεί η Περιφέρεια, με στόχο την αναβάθμιση του πολιτιστικού έργου και την σύνδεσή του με άλλους φορείς παραγωγής πολιτισμού. Χαιρόμαστε» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης « που ανοίξαμε τη συζήτηση για τη λειτουργία και το ρόλο της τέχνης στο δημόσιο χώρο, χαιρόμαστε που δημιουργούμε ενέργεια θετικής δημιουργίας και όσμωση ιδεών. Η πρωτοβουλία που αναλάβαμε, αναδεικνύει τη Λάρισα και άλλες πόλεις της Θεσσαλίας σε σημεία αναφοράς τονίζοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους: ο κυκλικός κόμβος στην Αγριά Βόλου αναδεικνύει τον ανθοκομικό χαρακτήρα της περιοχής και στον κυκλικό κόμβο της Πύλης Τρικάλων έχει εγκατασταθεί το γλυπτό «Πέρασμα», με εικαστικές αναφορές τόσο στην παλιά τοξωτή γέφυρα όσο και το Μοναστήρι της Πόρτας Παναγιάς με τις μοναδικές στη Θεσσαλία βυζαντινές εικόνες. Η Καλλιτεχνική Επιτροπή πρόκειται να αξιολογήσει και άλλες προτάσεις δωρεών που έχουμε δεχτεί, από τη ΔΕΠΑ και τον Νίκο Λυγερό».
Η τέχνη στο δημόσιο χώρο
Με αφορμή την συζήτηση για το πόσο αποδεκτή είναι η τέχνη στο δημόσιο χώρο, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, παρέθεσε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από συνέντευξη του Λαρισαίου εικαστικού Χρήστου Cesarios Αντωνιάδη, ο οποίος απαντώντας στο σχετικό ερώτημα σημειώνει: «Σε σχέση με την Ευρώπη έχουμε ακόμα δρόμο, αλλά μπορώ να πω ότι στην Ελλάδα είναι σαφώς πιο αποδεκτή η τέχνη και οι καλλιτέχνες από ότι ήταν πριν 30 χρόνια και όλα ξεκινάνε από την παιδεία. Πέρα από την κρίση τα τελευταία χρόνια και πολλούς καλούς νέους καλλιτέχνες έχουμε και καλές γκαλερί και οι φιλότεχνοι αυξήθηκαν. Το θέμα είναι τι ρόλο παίζει η κεντρική εξουσία και τι γραμμή θέλει να περάσει για τις τέχνες τα καλλιτεχνικά μαθήματα και τον πολιτισμό γενικότερα! Ο ρόλος που καλείται να παίξει η Τέχνη στο δημόσιο χώρο, εκτός από ένα μέσο έκφρασης και εξωτερίκευσης συναισθημάτων και σκέψεων του δημιουργού, αποτελεί παράλληλα και ένα μέσο επικοινωνίας. Ένα μέσο επικοινωνίας όπου οι θεατές/πολίτες γίνονται κοινωνοί του έργου του καλλιτέχνη που βρίσκεται σε αυτόν τον χώρο και που μεταξύ τους δημιουργείται ένας «ανοιχτός διάλογος». Υπό αυτό το πρίσμα, η συνύπαρξη τέχνης και δημοσίου χώρου μπορεί να δώσει το έναυσμα για την αναβάθμιση των τελευταίων και να προσδώσει ταυτότητα και χαρακτήρα. Να φανταστούμε δηλαδή τους δημόσιους χώρους της πόλης μας σαν μία δεξαμενή συζητήσεων, διαφωνιών, σκέψεων και συναισθημάτων των θεατών/πολιτών μέσω της παρεμβατικής παρουσίας του έργου».