Larissa, GR
13°
Partly Cloudy
0h1h2h3h4h
13°C
13°C
14°C
14°C
14°C
Search
Close this search box.

Βιωματικό διήμερο εργαστήριο focus training για μουσικούς στο “Μουσικότροπο” με την Λόλα Τότσιου

Το φεστιβάλ Μουσικότροπο θα βρίσκεται σύντομα κοντά μας και συγκεκριμένα τον Μάρτιο και Απρίλιο, με μία σειρά σπουδαίων συναυλιών, αλλά και με πρωτότυπα εκπαιδευτικά εργαστήρια που δίνουν μία νέα μουσική πνοή σε όσους ασχολούνται επαγγελματικά με τη μουσική, αλλά και σε όσους έχουν απλά αγάπη και ενδιαφέρον για αυτή την τέχνη.

Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης συγκαταλέγεται το βιωματικό εργαστήριο focus training® που συνδυάζει πρακτικές της Yoga με τη μουσική, επιτυγχάνοντας φυσική, συναισθηματική και νοητική χαλάρωση. Ο ασκούμενος -ανεξαρτήτως επιπέδου- έρχεται σε επικοινωνία με βαθύτερες δεξιότητες του εαυτού του, αυξάνοντας έτσι την απόδοση και τη δημιουργικότητά του.

Την εισήγηση/ συζήτηση /πρακτικές και masterclass πιάνου με τη μέθοδο του focus training® θα παρουσιάσει η Λόλα Τότσιου (Σάββατο και Κυριακή, 19 και 20 Απριλίου στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας)
 

Πόσο μας αφορά το σκηνικό stress;

Αναπνέουμε σωστά όταν παίζουμε μουσική;

Αναπνέει η μουσική που παίζουμε;

Με ποιον τρόπο υπηρετεί η τεχνική, την ερμηνεία ενός μουσικού έργου;

Πόσο το άγχος της απόδοσης περιορίζει τη χαρά και τη μέθεξη στη μουσική;

Σε τι βάθος μπορεί να φτάσει η συγκέντρωση στον ήχο;

Ένα παιχνίδι ερωτήσεων και απαντήσεων, ένα βιωματικό master class πιάνου θα οδηγήσει στο Μουσικότροπο, η πιανίστα και πρώην διευθύντρια του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης Λόλα Τότσιου.

Στόχος: η μεγαλύτερη επίγνωση στη μουσική διαδικασία και η περαιτέρω απελευθέρωση του καλλιτεχνικού δυναμικού που έχει ο καθένας μέσα του.

Με εμπειρία δεκαετιών στη διδασκαλία πιάνου και αντίστοιχη καλλιτεχνική δραστηριότητα, καθώς και πολυετή εκπαίδευση στη μέθοδο Soundings του Πολωνού σκηνοθέτη Richard Nieoszym και στη Yoga του συστήματος Satyananda, η Λόλα Τότσιου προσεγγίζει ολιστικά τη μουσική διδασκαλία και performance.

Προτείνει τρόπους και τεχνικές για μια βαθύτερη συγκέντρωση και διαχείριση του σκηνικού stress, προς όφελος της καλλιτεχνικής δημιουργίας, απόδοσης αλλά και απόλαυσης.


Τα αποτελέσματα του focus training είναι:

η ικανότητα εσωτερίκευσης και εστιασμού στον στόχο
η βαθύτερη συγκέντρωση στον ήχο
η πραγματικά δημιουργική μελέτη
η σταδιακή απόκτηση μιας προσωπικής “φιλικής” τεχνικής
η εμβάθυνση στην ερμηνεία
η διαχείριση του σκηνικού stress
η περαιτέρω απελευθέρωση του καλλιτεχνικού δυναμικού του ασκούμενου.
Το focus training είναι μία μέθοδος που απευθύνεται κυρίως σε μουσικούς (σπουδαστές, παιδαγωγούς, μουσικούς καριέρας), αλλά και σε όλους όσους έχουν αγάπη και ενδιαφέρον για τη μουσική.

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και να φέρουν μαζί τους στρωματάκι ή sleeping bang, ένα μπλοκάκι και στυλό.

Αιτήσεις συμμετοχής στο www.mousikotropo.gr

Λόλα Τότσιου / βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Παίζει πιάνο από πέντε ετών.

Ασκεί τη σολιστική της καριέρα από το 1980 στην Ελλάδα και το εξωτερικό με συναυλίες, ηχογραφήσεις και μαγνητοσκοπήσεις.

Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα σύγχρονα ρεύματα της κλασικής μουσικής έχοντας στο ενεργητικό της πολλές πρώτες εκτελέσεις και διεύρυνε το ρεπερτόριό της με έργα jazz, new music και ινδικά bhajans.

Πειραματίζεται με τη μουσική έκφραση και performance, αυτοσχεδιάζει και συνθέτει. ΄Eργα της έχουν παιχτεί μεταξύ άλλων στο διεθνές φεστιβάλ των Δημητρίων, στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2004, “café bar Flou”, “club 22”, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Έχει γράψει τη μουσική για θεατρικά έργα που παρουσιάστηκαν στο Εθνικό Θέατρο Αθήνας,  Κρατικό Θέατρο Βόρειας Ελλάδας, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, Θέατρο Αυλαία, Θέατρο Σοφούλη και Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Είναι αριστούχος απόφοιτος του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και του Μουσικού Πανεπιστήμιου Χαϊδελβέργης – Μάννχαϊμ, με δασκάλους την Ε. Παπάζογλου και C. Back.

Για δύο χρόνια μαθήτευσε  κοντά στον διεθνούς φήμης πιανίστα Ζoltan Kocsis  στο τμήμα μεταπτυχιακών της  Ακαδημίας Ferenc Liszt της Βουδαπέστης.

Από τον Ιούνιο 2011 έως τον Ιούλιο 2019 διετέλεσε Διευθύντρια του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, προωθώντας την ολιστική προσέγγιση στην εκπαιδευτική μουσική διαδικασία.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Αγαπώντας παράλληλα βαθιά την εκπαίδευση, η Λόλα Τότσιου δίδαξε για τριάντα και πλέον χρόνια σε διακεκριμένα ωδεία της Θεσσαλονίκης και στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Από το 2005 διοργανώνει τα προσωπικά της σεμινάρια πιάνου και μουσικής δωματίου με τη μέθοδο focus training®, χρησιμοποιώντας τεχνικές από τη μέθοδο Soundings του Πολωνού σκηνοθέτη Richard Nieoszym και ειδικές πρακτικές Yoga του συστήματος Satyananda, στο οποίο έχει εκπαιδευτεί και είναι εισηγήτρια. Προσεγγίζει ολιστικά τη μουσική διδασκαλία και performance, προτείνοντας τρόπους και τεχνικές για μια βαθύτερη συγκέντρωση και διαχείριση του σκηνικού stress, προς όφελος της καλλιτεχνικής δημιουργίας, απόδοσης αλλά και απόλαυσης.

ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ

1) Erik Satie – Music for solo piano (1993) – Musica Viva

2) Ρώσσικη μουσική για δύο πιάνα (1995) από το πιανιστικό duo “ Άννη και Λόλα Τότσιου” – Lyra

3) Kυριάκος Σφέτσας – “Lost Memories” (2000) για  πιάνο και σαξόφωνο – Libra

4) “Friends” – πιανιστικοί αυτοσχεδιασμοί (2008) – Dissonance

5) Θοδωρής Μοιρισκλάβος: “Mediterranean” (2009) για πιάνο, βιολί,   κρουστά και ηλεκτρονικά -Polytropon

6) Θοδωρής Μοιρισκλάβος: “Ptosis” (2016) για πιάνο, φωνή, βιόλα και κρουστά- Polytropon

7) Meditation Alternative I&II: (2021) : έργα του 20ου και 21ου αιώνα για σόλο πιάνο (Kancheli, Satie, Μοιρισκλάβος, Σφέτσας, Σαμαράς, / Paert, Gurdjieff,  Schnittke,  Λαμπριανίδης)- Bandcamp

ΚΡΙΤΙΚΕΣ  ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ  ΤΗΣ

Για το CD “Music for solo piano του Erik Satie.”

«Γνήσιος και λυτρωτικός λυρισμός. Εξαίσια και ανταγωνιστική ερμηνεία. Λεπταίσθητος αισθησιασμός»

Γ. Μονεμβασίτης, «Ελευθεροτυπία»
«Καθαρότητα και συναρπαστικός έλεγχος της δυναμικής της μουσικής. Χαρακτηριστική πλαστικότητα στη μελωδική γραμμή»

Ν. Δοντάς, «Ήχος»
Για το cd «Άννη και Λόλα Τότσιου- Ρώσικη μουσική για δύο πιάνα» 

«Άψογες τεχνικά και ηχητικά οι ερμηνείες. Το πάθος ισορροπεί με την τρυφερότητα, ο δυναμισμός με την γαλήνη, ο αυθορμητισμός με τον διαλογισμό, η εκφραστικότητα με τον ορθολογισμό»

Γ.Μονεμβασίτης, «Ελευθεροτυπία»

«Ο μελωδικός πλούτος, η ηχοχρωματική μέθη, η δεξιοτεχνική υπερβολή, η νοσταλγική διάθεση, ο υποβόσκων ερωτισμός, όλα είναι παρόντα και όλα αποδίδονται με λυρισμό. Η διακριτική αποσαφήνιση των δομών δεν αντιστρατεύεται την ελευθερία στην έκφραση»

Ν. Δοντάς, «Ήχος»

Για τη συμμετοχή στην Ηχοσυγκυρία 2002

«Τεχνική άνεση και διανοητική λεπτότητα»

Γ.Λεωτσάκος , «Πανσέληνος»

Για το cd “Friends”

Δώδεκα αυτοσχεδιασμοί για piano, στους οποίους η Τότσιου δείχνει σίγουρα    την προτίμησή της στη λεγόμενη “σύγχρονη κλασική” και στον τρόπο μέσω του οποίου θα μπορούσε να… επικοινωνήσουν ο Σκριάμπιν και ο Σατί…

Φώντας Τρώσης, Jazz&Τζαζ – Απρίλιος 2009

Για το cd “Mediterranean”

…ενώ στο πιάνο η εξαιρετική Λόλα Τότσιου με τόλμη και ευαισθησία αποτελεί την ιδανική ερμηνεύτρια…

Κώστας Παπαθανασίου, Jazz&Τζαζ, Μάιος 2009

Για τη μουσική στο θεατρικό έργο“ ο χορός της μοναχικής καρδιάς”

Η παράσταση είναι πλημμυρισμένη στις μουσικές που επιμελήθηκε και συνέθεσε η Λόλα Τότσιου και αναδεικνύουν, υπογραμμίζουν, συμπληρώνουν και εκτοξεύουν την παράσταση.

Γιώργος Σαρηγιάννης, “Ταχυδρόμος”  Απρίλιος 2009 

Για τα δύο cd  “meditation alternative I&II ”

…..Totsiou clearly wants her listeners to engage in a focused, thoughtful, meditative fashion with the sonorities and silences in the music presented here.This is not “Music to Meditate With” but, rather, music to meditate on…..

.….Totsiou is highly attuned to the variety of tone colors and textural effects…..  her playing is vividly evocative throughout the cycle.

…..Totsiou plays with commitment, control, and with a clear understanding of what she is trying to express……

 Myron Silberstein, fanfare magazine

Μοιράσου το άρθρο