Το παραπάνω ερώτημα είναι ένα από τα πολλά που διαβάζω και ακούω από πολλούς, γιατί μας βομβαρδίζουν τα site με ειδήσεις που στην ουσία δεν είναι ειδήσεις; Για ποιο λόγο γίνεται είδηση το τι έγραψε στο στόρι της το τάδε μοντέλο ή η δείνα ινφλουένσερ που βγήκε από κάποιο ριάλιτι;
Το φαινόμενο βέβαια γιγαντώνεται στα σόσιαλ μίντια με τις αντιδράσεις που στην πλειοψηφία τους είναι είτε “χαχα” είτε “έλεος” και από κάτω πολλά υβριστικά και χλευαστικά σχόλια φυσικά.
Όλο αυτό λοιπόν συμβαίνει λόγω της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας, η οποία παρά τα θετικά της έχει περάσει στον αναγνώστη την λογική του fast food. Με λίγα λόγια κυριαρχεί εδώ και χρόνια το σύστημα “σου δίνω κάτι ωραίο, μικρό και… εύπεπτο για να γουστάρεις για να περάσει η ώρα σου και να γεμίσουμε κι εμείς τη ροή μας”.
Μεγάλη υπόθεση η ροή. Όλα τα ενημερωτικά sites κάνουν το παν για να ανεβάζουν ένα θέμα ανά δεκάλεπτο ή τέταρτο και φυσικά όλα τα νέα τους δε μπορεί να είναι πηγαία ρεπορτάζ, είναι αδύνατον πρακτικά, έτσι κάποιος συντάκτης θα αναλάβει να ψάξει και τα στόρι και τις φωτογραφίες και τις αναρτήσεις κάποια ή κάποιου διάσημου που ξέρει ότι θα ξεσηκώσει αντιδράσεις ή θαυμασμό ή χλευασμό.
Αν σε όλο αυτό προσθέσουμε και το κάθε τελευταίο site της επαρχίας ή ακόμα και των Αθηνών που κάνει απλά copy paste (αντιγραφή – επικόλληση) επειδή έχει 2-3 συντάκτες το πολύ χωρίς να είναι και ασφαλισμένοι, θα καταλάβει πόσο εύκολο είναι να υπάρχει η διάχυση τέτοιων ειδήσεων στο Facebook.
Η καλύτερη των δημοσιογράφων βέβαια είναι όταν κάπου υπάρχει το σεξ ή η λέξη σεξ, ή οτιδήποτε, τέλος πάντων, υπονοεί σεξουαλική πράξη ή κάτι ερωτικό. Ο τρόπος επιλογής καλεσμένων, από την άλλη μεριά, εκπομπών όπως αυτή του Αρναούτογλου ή του Μουτσινά είναι ακριβώς ίδιος, απλά εκείνοι λόγω του πλεονεκτήματος της εικόνας μπορούν να κάνουν καλύτερη δουλειά.
Άρα να ξέρετε ότι τα site πάντα θα ανακυκλώνουν κάθε άχρηστη πληροφορία για το πώς ξύπνησε η Μπόμπα, πως τρώει το πρωϊνό της η Μέγκι Ντρίο, τι είπε σε στόρι της η Τούνη και γιατί χώρισε η Καζαριάν. Με λίγα λόγια θέλουν τις αντιδράσεις και τα σχόλιά σας γιατί αυτό τους κάνει να φαίνονται στο Facebook!
Κάθε προβολή στη ροή σας είναι γι’ αυτούς κέρδος και ας τους βρίζετε που κάνανε είδηση την βόλτα του Άνθιμου Ανανιάδη με τον σκύλο του.
Τέλος σε μεγάλο site είδα ότι τέτοιες ειδήσεις τις κατατάσσουν στην κατηγορία “trash” = σκουπίδια, βέβαια τα σκουπίδια τα πετάμε δε τα αναπαράγουμε.
Με σεβασμό
Α.Π.