Larissa, GR
13°
Partly Cloudy
13h14h15h16h17h
13°C
13°C
13°C
12°C
10°C
Search
Close this search box.

“Η ζωή είναι αγρίως απίθανη…χάνονται ξερολιθιές, υψώνονται τσιμέντα”

Η δράση: «Η ζωή είναι αγρίως απίθανη…χάνονται ξερολιθιές, υψώνονται τσιμέντα», πραγματοποιείται με αφορμή την επέτειο συμπλήρωσης είκοσι χρόνων από την υιοθέτηση της Σύμβασης για τη Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς (UNESCO 2003) και με ερέθισμα ένα κείμενο για τις ξερολιθιές από την Τσιμά Μαρία δημοσιευμένο στο περιοδικό Χάρτης/ hartismag/ βασισμένο στο βιβλίο της Καραπάνου Μαργαρίτας |Η ζωή είναι αγρίως απίθανη |

Η αξιοποίηση του λίθου-ξερολιθιάς ως προϊόν άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς χρησιμοποιείται δημιουργικά για την ευαισθητοποίηση και προσαρμογή στις επιπτώσεις της Κλιματικής και Κοινωνικής Κρίσης. Όλα αυτά σε μια εποχή που ο άνθρωπος είναι πάρα πολύ απασχολημένος για να συνειδητοποιήσει το πόσο έχει απομακρυνθεί από τη φύση και κατά συνέπεια από την εσωτερική του φύση. Η συνάντηση μεταξύ του κοινού και των συντελεστών-ερμηνευτών πραγματοποιείται γύρω από τον λίθο-πέτρα και στοχεύει να δημιουργήσει ένα κάλεσμα για σκέψη και αλληλεπίδραση για το μελλοντικό ΜΑΖΙ.

Στις 4 και 5 Νοεμβρίου 2023, θα πραγματοποιηθεί περιπατητική καλλιτεχνική πρακτική μεταξύ 8 με 9 το βράδυ. ΜΑΖΙ με το κοινό θα περιηγηθούμε σε ένα εικαστικό περιβάλλον-καλλιτεχνικές πρακτικές αφήγησης και επιτέλεσης στον χώρο της Βασιλικής του Αγίου Αχιλλείου, μπροστά από το Μπεζεστένι στο λόφο του Φρουρίου. Στη συνέχεια κοινό και συντελεστές θα οδηγηθούν στο εργαστήρι πολιτισμού Δίχως Ωμέγα όπου και θα παρακολουθήσουν μια performance, επικεντρωμένη στην έννοια του βάρους και της ισορροπίας.

Την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, 10:30 με 14:30 στον χώρο του δίχως ωμέγα και σε δημόσιο χώρο θα πραγματοποιηθεί εντατικό θεωρητικό και βιωματικό εργαστήριο στις βασικές εννοιολογικές, αισθητικές και πρακτικές πτυχές της δημιουργίας μιας site specific performance.

 

Πρόγραμμα

1.Η αναβίωση της πανάρχαιας τέχνης της ξερολιθιάς, δηλ. του χτισίματος ενός τοίχου από πέτρες χωρίς συνδετικό υλικό, από τους έμπειρους τεχνίτες της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας (Ρ. Τζέλιος, Θ. Καλύβας), με πληροφορίες από την αρχαιολόγο Ασημίνα Τσιάκα, συνδέει το παρελθόν με τον σύγχρονη εποχή

Βασιλική του Αγίου Αχιλλείου, μπροστά από το Μπεζεστένι – Φρούριο Λάρισας. 4 & 5 Νοεμβρίου 2023, 20:00

2.Εικαστικό περιβάλλον-καλλιτεχνικές πρακτικές αφήγησης και επιτέλεσης Νάντια Αγγελούλη, Αφροδίτη Παρζακώνη, Κωστής Κοτούλας Βασιλική του Αγίου Αχιλλείου, μπροστά από το Μπεζεστένι – Φρούριο Λάρισας. 4 & 5 Νοεμβρίου 2023, 20:10 Από την ξερολιθιά στην Ανθρωπόκαινος. Η νέα γεωλογική εποχή που χαρακτηρίζεται από τον καταλυτικά αρνητικά σκεπτόμενο ρόλο του ανθρώπου στον πλανήτη Γη. Η συντεταγμένη αποχώρηση για τον εποικισμό και την εκμετάλλευση άλλων πλανητών. Κατολίσθηση, κατάρρευση…και μετά…;

Είσοδος ελεύθερη με μια πέτρα ανά χείρας

3. Performance: Ξερολιθιά: λίθος-μύθος εν χορώ, σε Σύλληψη ιδέας, σκηνοθεσία, ερμηνεία: Φρόσω Ζαγοραίου δίχως ωμέγα – Φιλλελήνων 81, Λόφος Φρουρίου Λάρισα. 4 & 5 Νοεμβρίου 2023, 20:40
Η περφόρμερ Φρόσω Ζαγοραίου διευρύνει την έρευνά της πάνω στις έννοιες της παύσης, της κίνησης και της ακινησίας επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της αυτή τη φορά στην έννοια του βάρους και της ισορροπίας. Παρατηρεί πώς μεταβάλλεται η σκέψη από το βάρος που επωμίζεται κάθε φορά ένα σώμα. Αναρωτιέται πόσο ζυγίζει η κάθε λέξη.

Η έμπνευσή της αντλείται από την πέτρα. Την αφουγκράζεται με προσοχή ως λέξη κάθε φορά και τη σύνθεσή της σε ξερολιθιά ως μυθιστορία.

Το κείμενο της Μαρίας Τσιμά «Ξερολιθιές» που ακούγεται κατά τη διάρκεια της δράσης, ανοίγει μονοπάτια πάνω στο σώμα αλλά και έξω από αυτό, και οδηγούν σε ένα ιδιότυπο χορό που ψάχνει να ανασύρει κάτι από τη ζεστασιά στα βάθη της γης, και της μνήμης.
Μουσική – sound design: Koray Tarhan
Διάρκεια: 15λεπτά
είσοδος ελεύθερη

4. Εντατικό (βιωματικό και θεωρητικό) εργαστήριο site specific performance με την Δήμητρα Νικολοπούλου δίχως ωμέγα – Φιλλελήνων 81, Λόφος Φρουρίου Λάρισα. 5 Νοεμβρίου 2023, 10:30 έως 14:30

Η τοποειδική επιτέλεση
Πώς το σώμα, η πόλη, ο δημόσιος χώρος και το περπάτημα δύνανται να γεννήσουν ατομικές και συλλογικές performances; Ποια στοιχεία ατομικής μνήμης, ιστορίας, πολιτικών και κοινωνικών αναφορών αναδύονται από τα καλλιτεχνικά υποκείμενα μέσα από την ελεύθερη ή και μη περιπλάνησή τους στον χώρο;

Αυτό το 4ωρο εντατικό (βιωματικό και θεωρητικό) εργαστήριο είναι αφιερωμένο στις βασικές εννοιολογικές, αισθητικές και πρακτικές πτυχές της δημιουργίας μιας site specific performance (τοποειδικής επιτέλεσης). Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στον χώρο του Δίχως Ωμέγα & στο δημόσιο χώρο της πόλης.

Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων, πληροφορίες – συμμετοχές
Τ 2410 414245 & 6971611541

κόστος συμμετοχής 40 ευρώ, θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης

Ταυτότητα δράσης
Κείμενα σε μικροκλίμακα και ηχογράφηση – «ξερολιθιές»,
« Η εταιρία house mix έφερε σε πέρας το μεγάλο έργο»
Μαρία Τσιμά
Σύλληψη, σχεδιασμός δράσης
Νάντια Αγγελούλη
Δραματουργία δράσης
Αφροδίτη Παρζακώνη
Εικαστικό περιβάλλον-καλλιτεχνικές πρακτικές αφήγησης και επιτέλεσης
Νάντια Αγγελούλη, Αφροδίτη Παρζακώνη, Κωστής Κοτούλας
Performance: Ξερολιθιά: λίθος-μύθος εν χορώ, σύλληψη ιδέας, σκηνοθεσία, ερμηνεία
Φρόσω Ζαγοραίου
Εντατικό (βιωματικό και θεωρητικό) εργαστήριο site specific performance (τοποειδικής επιτέλεσης)
Δήμητρα Νικολοπούλου
Ψηφιακή καταγραφή διαδικασίας
Γιώργος Αναστούλης, Γιάννης Βασιλάκης
Bίντεο εγκαταστάσεων-performance
Γιάννης Βασιλάκης
Γραφιστικά, υλικό επικοινωνίας
Χαράλαμπος ΚαλαΪτσίδης
Υποστήριξη δράσης
Αντωνία Μάγκου
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση
Λευτέρης Ξάνθης
Συμμετέχουν μέλη της ομάδας ενηλίκων του δίχως ωμέγα και μέλη του Lab music education Larisas

Επιμέλεια αρχαιολογικής δράσης: Τσιάκα Ασημίνα, Σταυρακούδη Καλλιόπη, Αρχαιολόγοι, Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας
Χτίσιμο ξερολιθιάς
Ρίζος Τζέλιος, εργατοτεχνίτης, Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας

Στο πλαίσιο του έργου: Bιομετασχηματισμός μέσα από μορφές τέχνης. Σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας-Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας. Με την υποστήριξη και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού – Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Παραγωγή δίχως ωμέγα

Μοιράσου το άρθρο