Ένα από τα τρία έργα γυναικών του ποιητή, μαζί με τις Εκκλησιάζουσες και τη Λυσιστράτη. Μία προσπάθεια του Αριστοφάνη να παρωδήσει τον μεγάλο Ευριπίδη, με βάση την συμπεριφορά των Αθηναίων γυναικών στην διάρκεια μιας μεγάλης μυστικιστικής γιορτής αποκλειστικά γυναικείας, τα Θεσμοφόρια.
Κατάθεση πολιτική και άκρως κωμική ταυτόχρονα.
Ο Αριστοφανικός λόγος, πάντα επίκαιρος και ηθογραφικός, μας θυμίζει ότι, ενώ έχουμε προοδεύσει σε διάφορους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας, ως κοινωνικά και πολιτικά όντα υστερούμε ακόμα και σήμερα και αναγνωρίζουμε τους εαυτούς μας στο σημαντικό κείμενο του.
Σκηνοθετικό σημείωμα:
Θεσμοφοριάζουσες 2022: Σε καιρούς που δοκιμάζεται η δημοκρατία και κινδυνεύει η κοινωνική συνοχή, ανθίζει η δημιουργικότητα των μεγάλων ποιητών. Η Αθήνα του τέλους του 5ου αιώνα π.Χ. βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Μέσα από την «θέση» και τις «θέσεις» των γυναικών, με αφορμή μία γιορτή – τα Θεσμοφόρια – και καυτηριάζοντας την προκλητική στάση ανδρών, διανοουμένων και πολιτικολογούντων, με όχημα τις δραματουργικές παραξενιές του μεγάλου Ευριπίδη, ο εξίσου μεγάλος Αριστοφάνης μας αποκαλύπτει τα προτερήματα και τις αδυναμίες των προγόνων μας, που δεν διαφέρουν και πολύ από τις σημερινές.
Όλα αυτά βέβαια, μέσα από την κωμική του καρδιά και διάθεση. Άλλωστε, το γέλιο είναι η μεγάλη παρηγοριά του λαού και οι μεγάλοι κωμικοί ποιητές είναι γνήσια λαϊκοί. Δηλαδή, μας κάνουν να θυμόμαστε και να ονειρευόμαστε ταυτόχρονα. Οι ψευτολαϊκοί απλώς κολακεύουν τις ευτελείς μας συνήθειες. (Γιάννης Μπέζος)
ΛΑΡΙΣΑ
Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022
Ώρα 21.30
ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ
Προπώληση από το viva.gr