Ο διαπρεπής σολίστ βιολιού Γιάννης Γεωργιάδης, σε συνεργασία με την διεθνούς φήμης πιανίστα Svetlana Smolina (Los Angeles) πρόκειται να παρουσιάσουν έργα ρομαντικού λυρισμού και δεξιοτεχνίας για βιολί και πιάνο στο πλαίσιο του προγράμματος Εκπαιδευτικές Συναυλίες – Μεγάλοι Σολίστ του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας. Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 9 Απριλίου στη Σκηνή της Αίθουσας Συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας και ώρα 18:30, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του θεσμού «Εκπαιδευτικές Συναυλίες – Μεγάλοι Σολίστ» κατά τη διάρκεια του οποίου λαμβάνουν χώρα διάφορες συναυλίες, που στόχο έχουν να μυήσουν τα παιδιά στο χώρο της τέχνης με ζωντανές συναυλίες μεγάλων καλλιτεχνών της κλασικής μουσικής. Τα παιδιά και το κοινό κάθονται επάνω στη Σκηνή για να είναι σε άμεση επαφή με τους σολίστ, με τους οποίους μπορούν να συνομιλήσουν.
Η διάρκεια των συναυλιών είναι μία ώρα.
Το πρόγραμμα των Γιάννη Γεωργιάδη και Svetlana Smolina περιλαμβάνει έργα των Edvard Grieg, Αράμ Χατσατουριάν, P. I. Tchaikovsky και Richard Strauss.
Στη σονάτα αρ. 3 in c minor του Σκανδιναβού συνθέτη Edvard Grieg, διακρίνονται ανάγλυφα τα πλέον χαρακτηριστικά λαϊκά μοτίβα και μελωδίες της χώρας του, μέσα από την περιγραφική μαγευτική ατμόσφαιρα των Νορβηγικών φιόρδ.
Ο Αράμ Χατσατουριάν εμπνεύστηκε από την ιστορία του ήρωα Θρακικής καταγωγής Σπάρτακο, συνθέτοντας την ομώνυμη μουσική μπαλέτου. Μέσα από την εξαίσια αλλά και επική μουσική του γραφή περιγράφει την μεγάλη επανάσταση των δούλων και άλλων καταπιεσμένων λαών εναντίον των Ρωμαίων που έγινε υπό την καθοδήγηση του θρυλικού Σπάρτακου. Το Adagio σε μεταγραφή για βιολί και πιάνο μας μεταφέρει ιδανικά στο κλίμα ενός από τα πλέον αναγνωρίσιμα έργα του Αρμένιου συνθέτη.
Ο μουσική μπαλέτου απο τον ”Καρυοθραύστη” του Tchaikovsky, αποδίδεται με αριστουργηματική λεπτότητα και λεπτομέρεια στην μεταγραφή για σόλο πιάνο του Pletnev και ιδιαίτερα στο απόσπασμα Pas de deux που απαιτεί παράλληλα μια υπερβατική πιανιστική δεξιοτεχνία.
Το πρόγραμμα κλείνει με ένα πολύ χαρακτηριστικό έργο του ύστερου γερμανικού ρομαντισμού, όπως αυτός αναδεικνύεται με γλαφυρό τρόπο στην εντυπωσιακή τριμερή σονάτα του Richard Strauss σε μι ύφεση, έργο 18.