Συνεχίζονται οι παραστάσεις της νέας παραγωγής του Συνεργείου Μουσικού Θεάτρου (ΣΜουΘ) «Ολεάννα» του Ντέιβντ Μάμετ σε σκηνοθεσία του Κώστα Λαμπρούλη στον νέο νέο πολυχώρο SYNERGEIO.
Οι παραστάσεις της Ολεάννας συνεχίζονται και αυτή την εβδομάδα από Πέμπτη έως και Κυριακή. Προπώληση εισιτηρίων online στο smouth.com αλλά και στο Synergeio (Οικονόμων Εξ Οικονόμων 22, Τηλ.επικοινωνίας: 2411 812 432 και 694 395 6171, Δευτέρα-Παρασκευή, 10πμ-1μμ και 5-7μμ)
Ιστορικό έργου
Η Ολεάννα γράφτηκε από τον Ντέιβιντ Μάμετ το 1992, ένα χρόνο δηλαδή μετά την πρώτη δίκη για σεξουαλική παρενόχληση που έγινε στις ΗΠΑ. Πρώτη φορά παρουσιάστηκε τον Μάιο του 1992 στο Κέιμπριτζ της Μασαχουσέτης από το θίασο Back Bay Theater Company.Ένα χρόνο αργότερα ανέβηκε στο Royal Court Theater σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ, ενώ το 1994 μεταφέρεται το έργο του στη μεγάλη οθόνη. Από τότε έως σήμερα η Ολεάννα δεν σταματά να παίζεται σε όλο τον κόσμο προκαλώντας έντονες συζητήσεις και προβληματισμούς. Ως φημισμένος συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Ντέιβιντ Μάμετ ξεχωρίζει για την ακριβή χρήση της αμερικανικής γλώσσας αλλά και για το ενδιαφέρον του ως προς τη σχέση που διαμορφώνεται μεταξύ γλώσσας και συμπεριφοράς.
Περίληψη Έργου
Ένας καθηγητής πανεπιστημίου, ο Τζον, δέχεται στο γραφείο του τη φοιτήτριά του, Κάρολ, η οποία θέλει πάση θυσία να περάσει το μάθημά της. Ο καθηγητής προτείνει μια σειρά συναντήσεων έξω από τα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και των κανόνων του πανεπιστημίου με σκοπό την αναβαθμολόγηση του γραπτού της. Η συνάντηση αυτή θα είναι η απαρχή σφοδρών συγκρούσεων, με τους δύο πρωταγωνιστές να αλλάζουν συνεχώς τους ρόλους του θύτη και του θύματος. Μέσα από το κείμενο και με την αριστοτεχνική γραφή του Ντείβιντ Μάμετ ξεπροβάλλει η ανθρωποφαγία που προκαλεί η επιθυμία για εξουσία. Ο θεατής πολλές φορές χρειάζεται να αναθεωρήσει και να ερμηνεύσει ξανά και ξανά αυτό που βλέπει αλλά και αυτό που αισθάνεται για τους ήρωες του έργου μιας και αμέτρητα ερωτήματα γεννιούνται στο μυαλό του. Πώς μπορεί να αλλάξει η εξουσία αυτόν που την αποκτά; Ποιος ορίζει την ουσία της εκπαίδευσης; Ποιος ορίζει –αν ορίζεται τελικά– την αντικειμενική πραγματικότητα; Μπροστά στην αβεβαιότητα και την ανασφάλεια που προκαλεί το κείμενο, ένα είναι βέβαιο ότι μας δίνει τη δυνατότητα για πολλαπλές αναγνώσεις.
«Εκείνος λέει ότι ήταν απλώς ένα μάθημα. Εκείνη, σεξουαλική παρενόχληση.
Όποιον και να πιστέψετε, θα κάνετε λάθος».
Ντέιβιντ Μάμετ
TAYTOTHTA ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Συγγραφέας: Ντέιβιντ Μάμετ
Μετάφραση και Σκηνοθεσία: Κώστας Λαμπρούλης
Παίζουν: Απόστολος Λύγδας, Βάνα Σλέιμαν
Σκηνογραφία Ενδυματολογία: Δήμητρα Εξάρχου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Γιάννης Χατζηαντωνίου
Μουσική: Φίλιππος Ζούκας
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Μπέκου
Σκηνική πάλη: Ιωάννα Γεωργακοπούλου
Φωτογραφίες: Γιάννης Χατζηαντωνίου
Βίντεο: Δημήτρης Βάλλας
Δημιουργικό έντυπου υλικού: Labrouli’s creative
Τεχνική υποστήριξη: Περικλής Χασταλής
Παραγωγή: Συνεργείο Μουσικού Θεάτρου (ΣΜουΘ)
Οργάνωση επικοινωνίας: Χρυσάνθη Μανίδου
Εκτέλεση παραγωγής: ομάδα ΣΜουΘ
ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΧΩΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, Οικονόμου Εξ Οικονόμων 22, 41223 Λάρισα
Η παράσταση διαρκεί περίπου 90’
Τιμή εισόδου: 12€ (κανονικό), 9€ (φοιτητικό)