Clickbait (από το click, κλικ, και το bait, δόλωμα) είναι υποτιμητικός όρος που περιγράφει το περιεχόμενο ιστοσελίδων που έχει ως στόχο την αποκόμιση κερδών από την διαδικτυακή διαφήμιση, σε βάρος της ποιότητας ή της ακρίβειας του άρθρου, στηριζόμενο σε τίτλους εντυπωσιασμού ώστε να προσελκύσει κλικ και στη συνέχεια να ενθαρρύνει την προώθηση του περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα.
Οι επικεφαλίδες των clickbait άρθρων στοχεύουν στο να εκμεταλλευτούν το «χάσμα περιέργειας» (curiosity gap), παρέχοντας στον τίτλο πληροφορίες αρκετές για να κινήσουν την περιέργεια του αναγνώστη, αλλά όχι αρκετές για να ικανοποιήσουν την περιέργειά του αν δεν κάνει κλικ στον σύνδεσμο που οδηγεί στο περιεχόμενο.
Αυτόν τον ορισμό δίνει η Βικιπαίδεια, και περίπου έτσι το ξέρει ο περισσότερος κόσμος, ειδικά νεότερης ηλικίας.
Γύρω από τον αριθμό κρουσμάτων όμως δεν επιτρέπεται να παίζεις με τον αναγνώστη, εκτός αν θεωρείς τον κορονοϊό ασήμαντο έως αστείο θέμα, ανάλογο με το “Δείτε τον νέο σύντροφο της Ιωάννας Τούνη”, αλλά το συγκεκριμένο site της Λάρισας το κάνει από την πρώτη μέρα, “διψήφιος ο αριθμός”, “διπλάσια από χθες τα κρούσματα στη Λάρισα”, “σημαντική μείωση”… Ε πέστε μας ρε παιδιά πόσα! Τόσο απελπισία μη τυχόν και χαθούν μερικά κλικ;;;
~ Αιχμηρός ~